הדפים שלנו

יום חמישי, 30 ביולי 2009

הבייבי הבכור שלנו




אז הפרוייקט הראשון, שאכן אפשר לומר עליו שקרם עור וגידים (ועכשיו הוא לומד ללכת) הוא האתר הרשל'ה. אמנם כפי שצויין אראל מתכוונת להתמקד בעשייה קולנועית-טלוויזיונית אבל זו רק קריאת כיוון כללית, אין שום מניעה לעסוק בעוד תחומי יצירה מגוונים שמשרתים את המטרה הגדולה. ואכן, הרשל'ה הוא פרוייקט יוצא דופן ביחס לשאר הפרוייקטים המתוכננים לתקופה הקרובה, שרובם ככולם מתמקדים בתחום הפקות שמע-ויזואל.


מהו הרשל'ה ומה מטרתו? ובכן, מגוון אינטרסים מצטרפים ומתנקזים למוצר אחד (הממ!) הרשל'ה, באופן רשמי לפחות הוא פורטל עבור הילד הדתי, או אולי עבור ההורה הד
תי הדואג לשלום בנו (ומי מאיתנו לא?). מחשבה בסיסית על 'הרגלי הגלישה' (אם יש מושג כזה) של ילדים באינטרנט הולידה את הרעיון שלא צריך יותר מכמה עשרות בודדות של אתרים המספקים תכנים איכותיים ונקיים עבור ילדים וכבר החגיגה גדולה.

הרשל'ה גם נועד להוות קרש קפיצה לכמה פרוייקטים עתידיים של אראל, בכך שישמש במה להפקות ילדים כאשר קהל היעד כבר מרוכז ומכונס ברחבה סביבה.

מוטיב נוסף שהופך את הרשל'ה למוצר אושריי טיפוסי הוא הפשטות שבהפקה (כי הרי עדיין אנו דלי אמצעים) לעומת התועלת שהוא עשוי להביא בהווה ובעיקר בעתיד. הרשל'ה הוא שימושון, כלומר דף בודד המפנה אל אתרים הרבה, בחי' אספקלריא (מאירה או שאינה), קל מאוד לבנות עמוד כזה ובאופן ניגודי לקלות הבנייה - הוא עשוי להוות כלי שמיש ביותר לכל הדרדקים שחפצים בהכוונה. עד כדי כך שמישותו (ומכאן כנראה השם 'שימושון') שאך טבעי הוא לשים את הרשל'ה כדף בית, שיקבל במאור פנים את הגולש הצעיר היישר אל עולם התואם את צרכיו.



הרשל'ה עדיין עובר.

הרשל'ה התפתח בכמה שלבים, למעשה הוא הבשיל זמן די ארוך במעבדות ובמרתפים ושאר מקומות אפלים בארץ, לא ברור מי הגה אותו לראשונה - אבל אושרי טוען לכתר כהרגלו. ככל הנראה הרעיון התפתח בשותפות של אושרי עם עוד מתכנת שהתחיל ליישם את הרעיון אך נעצר בשלב העיצוב. בשלב זה הרשל'ה ננטש, והועבר לידיו המיומנות של אלעד לטיפול קוסמטי. אושרי ציפה שמלאכת העיצוב תושלם בזריזות וכבר הרשל'ה יורשה לעלות על גלי האינטרנט ("פשוט צריך לצייר כמה פרחים וכבשים, ויאללה!"). אלעד ישב כמה ימים ולילות בנסיון להלביש את הרשל'ה במלבושי מלכות (קריאה וצפייה במדריכים אינטרנטיים איך, לכל הרוחות, מעצבים אתר) עד לתוצאה המיוחלת.



הרשל'ה כפי שאלעד ראה אותו.

בתרועת חצוצרות אלעד הציג את מעשה ידיו להתפאר, אך בסופו של דבר התברר שהבגדים, כשמם, בגדו ברעיון המקורי והרשל'ה קיבל אופי מורכב בהרבה מהכוונה המקורית (לפחות זו שהיתה אחוזה באותו שלב במח של אושרי). תחת אשר יהיה שימושון פשוט, נראתה כאן התחלה של פורטל מסועף עם מגוון מדורים ושאר פריטים מגניבים. אמנם חובה לציין את העבודה המשובחת של אלעד בתחום האיור, שאכן תרמה נדבך נוסף לפרוייקט ודחיפה משמעותית בדרך הנפתלת.


בזה הסיפור לא נגמר (בקושי התחיל...) הרשל'ה עבר טיפול נוסף, הפעם ע"י דן, משתף פעולה עם אראל, איש קולנוע, גרפיקאי ומעצב אתרים שעבד יחד עם עוד מתכנת תחת פיקודו (מסתבר שהתכנות הקדמון של הרשל'ה אבד אי שם בחלל הקייבורגי...). דן הביט בתבנית של הרשל'ה כפי שהשתקפה בעיצוב הויזואלי של אלעד, במקביל קלט כמה מילים שאושרי שלח לו, וכמו שאומר הפתגם - טוב מראה עיניים - תחינותיו של אושרי לא עזרו. דן הציע את הגרסה הראשונה של הרשל'ה, שבעצם היתה פורטל בסגנון אלעד עם עידון לכיוון אושרי (שרצה שימושון, "עמוד אחד בסה"כ!!!!!"), הרשל'ה לכאורה היה מוכן לצאת לאויר העולם (או לאויר הענן, כינוי לאינטרנט) בשלב זה אראל דרשה פגישה!



הרשל'ה כפי שדן ראה אותו.

פגישה נערכה, ושם הכל פרץ. רק שם בעצם הבנו כולנו את הכוונות הסותרות במהלך פיתוח הרשל'ה, איך שכל אחד משך לכיוון אחר, וכך אולי הרווחנו הרשל'ה רחב ושמן יותר - אבל אולי גם קרענו אותו לגזרים... קולות רמו ושקטו, ידיים הונפו, אנשים קמו מכסאותיהם והתיישבו אחר התרוצצויות עצבניות... בסופו של דבר אושרי הצליח להשחיל את הרעיון המקורי שלו - שימושון, ש-י-מ-ו-ש-ו-ן. שימושון נשאר שימושון. שימושון הוא עמוד בודד שנושא קישורים. זהו. נורא קשה לאנשים המעורבים יותר בתחום המקצועי לקבל רעיונות פשוטים (אך גאוניים שיווקית) שאינם דורשים מיומנות מופלאה, כנראה, כי אושרי עם כל הכריזמה המפורסמת שלו היה צריך להתאמץ מאוד עד שהרעיון שלו - פחות או יותר הועבר. ההתגוששות העיקרית התרחשה בין דן ואושרי, שכל אחד מהם ניסה להוביל כיוון לפי הבנתו, ובסופו של דבר הוביל לפסק - גזורו.


בסיעתא דשמיא, הרשל'ה זכה ללידה קלה וזריזה יחסית, הודות לריבונו של עולם והודות לעבודה הנמרצת ובעיקר המעשית של דן. כיום הרשל'ה רץ בגירסה נסיונית, ובקרוב הוא עתיד להתבגר ולקבל מנה גדושה של שיפורים כשהחשוב שבהם הוא החצר הסגורה שתבטח את הגלישה עבור הילד (וההורה...) בצורה הרמטית.

וייקרא שמו בישראל - הרשלה!



בקרו כאן: http://www.hershale.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה