הדפים שלנו

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

ארץ בנימין - מאחורי הקלעים

שלום לכולם!

פרוייקט מעניין שכעת אנו מצויים בעיצומו הוא המכונה 'ארץ בנימין'. מדובר בעבודה שאנו מבצעים עבור מועצה איזורית מטה בנימין, שמטרתה להפוך חומר חינוכי דידקטי שמצוי כעת בפורמט של חוברת קצת משמימה (עם תמונות, תרשימים ושאלות) - למשחק מחשב של ממש עם דמויות ומוזיקה ותצלומים מרהיבים מהשטח.

המשחק מספר את סיפורם של צמד הילדים: בני איש השטח, וחנן תולעת הספרים שרוצים ללמוד על האיזור בו הם גרים - ארץ בנימין. חנן טוען שהדרך המועילה והנכונה ללמוד היא ע"י עיון בספרים ובני מבטל את דבריו בטענה שרק חרישת השטח באמצעות הרגליים תיתן מושג אמיתי מהי ארץ בנימין. הם מתווכחים ובני פורש לדרכו ומשאיר את חנן עם הספרים שלו.
במשחק - בני נשלט ע"י השחקן והוא מסתובב בשטח, פוגש בדמויות ועונה על חידות ותוך כדי כך לומד לא מעט.

בחרנו להשתמש בתצלומים אותנטיים כדי להעביר את ארץ בנימין האמיתית ולכן לצורך הפקת המשחק יצאנו לסייר בשטח וצילמנו, וגם דגמנו תנועות של הדמויות המשתתפות באמצעות תצלומי גרין-סקרין (מסך ירוק) שאותם ניתן להדביק על הרקע בשלב הסופי. מעבר לזה נעשית עבודה מוזיקלית מצויינת שמבוצעת בידי המוזיקאי המוכשר אלעד, הכוללת שירים ומוזיקת רקע מותאמת אוירה.
את הניהול של כל התצרף הזה נטלתי על כתפיי (זו התנסות ראשונה מסוגה עבורי) ואושרי לקח את היזמות, ההפקה יח"צ וכל שאר האבא-אמא-שמרטף-קאוצ'ר וכו'..
ישנם עוד אנשים חשובים שמשתתפים בהפקה שלא מוזכרים כאן (יבואו על הברכה דוד לייזרוביץ' ונריה לוי שחנכו פעילותם יחד עם הקבוצה), בכל אופן תהנו מהמעט שמותר לנו לשחרר בנתיים ;)


יצאנו לשטח לראות...





הצצה לאפטר-אפקטס!


זה להפעם. :)

נ.ב. אני רוצה לציין לשבח את היוצרים (שנותרו בעילום שם) של הסרטון
"גלעד שליט - מחכה למבצע" (שמזכיר מצד המסר את הסרטון, הכתוב באופן מבריק אגב, של לאטמה) על פריצת הדרך שהם הצליחו ליצור (בעיניי, ולעניות חיפושיי) בשילוב הנכון בין חינניות למסר ימני (אפילו קצת חפרני). יהיה מי שיחלוק, זכותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה