הדפים שלנו

יום רביעי, 9 בספטמבר 2009

מנהיגות?

הגורל הפגיש אותי עם המכללה למנהיגות יהודית....

שלחתי להם את המייל הבא :

"שלום, שמי אושרי מימון, ואני רוצה לשתף אתכם בפרוייקט שלי:

כשחקן\כותב\יוצר\איש תרבות אני יוצא לחלוטין מהמעגל של 'איפה העבודה הבאה שלי '.

במקומו, אני ניזון מחזון גדול וחובק עולם.

בגדול הרעיון הוא להעביר את מרכז ההשפעה התרבותית העולמית (נכון להיום הוליווד וגרורותיה ) - לכיוון ירושלים, לעם היהודי , לתפיסה התורנית וכו'.
לעולם התרבות יש גמישות ויכולת לחולל מהפכה תפיסתית עמוקה - מהפכה שבמישורים אחרים (מישפטי\מדיני\צבאי\אקדמי) קשה יותר, יקר יותר, ולפעמים בלתי אפשרי לחלוטין לשנות.
עם התפיסה הזו הלכתי להיות שחקן כשהשיטה שאני דוגל בה היא להרחיב מעגלים - להצליח קודם מיגזרית, אחר כך לאומית, אחר כך עולמית, ולהיות עם אצבע על הדופק לאפשרות של מקפצות שמגיעות על הדרך.

היום אני חבר ומנהל בארגון קטן שמתגבש מסביב להיגיון הזה.
הארגון ניקרא אראל - מונה כרגע 3 חברים שעשים עבודה רבה ללא כל תמורה בטווח הקצר (מתוך אמונה שהמהלך כולו יביא לא מעט פרנסה בהמשך).
יש לי בארסנל לא מעט סקיצות של פרויקטים שהם בשלבי עשיה, יצאו לאור - או ממתינים במגרת רעיונות ומחכים להזדמנות שבה יהיו מספיק משאבי זמן וכסף כדי לממש אותם.
לדוגמא :

הרשל'ה, אתר ילדים המרכז את האתרים באינטרנט שמתאימים לילדים דתיים. כאשר האתר יצליח, אנו מתכננים לעשות בו שימוש כבסיס להפצה של סרטים\משחקי מחשב באופן שיהפוך אותם לכדאיים כלכלית, וראויים להשקעה יצירתית. באמצעות המוצרים הללו - אנו מתכוונים לייצר השפעה משמעותית על המגזר הדתי כולו (ויש לציין שהאתר הוקם על בסיס שיתוף פעולה בלבד ללא כסף או משאבים נוספים מלבד זמן וכישרון - מתוך אמונה בחזון ההצלחה).

דין תורה - פרוייקט מגירה לתוכנית המבוססת בחופשיות על התוכנית "תביעות קטנות" ששודרה בעבר בטלווזיה הישראלית. מדובר בתכנית עלילתית שמציגה בית דין או רב שדן דיני ממונות.
תוכנית כזו, אם וכאשר תזכה להצלחה, יכולה לייצר השפעה אמיתית על ההרגלים המישפטיים בארץ (לפחות בתחום התביעות הקטנות).
לצורך תוכנית זו יש לי את כל המשאבים מכתיבה עד הפקה וכו'. מה שצריך זה מימון מנימלי (רצוי כמובן כמה שיותר) ושיתוף פעולה עם בתי דין לדיני ממונות או רב או ישיבה ... שמעוניינים לתת לכך יד.

פרויקט מגירה נוסף הוא סרט עלילתי באורך מלא שיופק ברמה בין לאומית ויציג את הסיכסוך הערבי ישראלי מזוית אחרת.
השפעה של סרט כזה אם יצליח - תהיה אדירה ויתכן שביכולה לייצר מהפכה של ממש בדעת הקהל העולמית. לצורך הפקה של סרט כזה יש צורך במימון משמעותי ( קרוב ל1000000 דולר ) שזה אומנם סכום קטן מאוד בזירה הגדולה אבל אני מאמין שאפשר להגיע איתו רחוק אם חשיבה חכמה, מה גם שמדובר בהשקעה שעל פניה מצטיירת כרווחית מאוד.
זה לא משהו בלתי אפשרי. ראיתי כבר אמריקאים עשירים שמשקיעים סכומים דומים ויותר על פרויקטים הרבה פחות משמעותיים. מה שצריך זה שינוי בתפיסה, וגב רחב של מוסד מכובד שיעמוד מאחורי הפרויקט. (למשל, אולי, מיכללה למדינאות יהודית...?)
גם פרויקט זה הוא בר ביצוע. ראשית תוקם תשתית חשיבתית שתאפשר גיוס המוני של בעלי מקצוע 'משלנו' + סיוע כספי של כ- 1000000$ דולר שיצריכו אקרובטיות הפקתית יוצאת דופן וחשיבה מקורית (שגם להם אני ערוך) המרחק מתקצר באופן משמעותי.

אלו שלוש דוגמאות קצרות של פרוייקטים שנמצאים אצלי ברשימת העבודה, ויש עוד קרוב לחמשה עשר נוספים לפחות. בשלבים שונים של ביצוע. (והמספר רק הולך וגדל)...

אשמח לשמוע מכם."


שימו לב להתנסחות הבהירה יחסית אלי ... P:

בסוף הסתבר שמה שהם נותנים זה תמיכה מורלית\אינטלקטואלית מול הסילופים האקדמיים בכל האוניברסיטאות בארץ בתחומי המשפט, המדינאות וכו' ...

לא כל-כך קשור אלי, אבל כבר יש לי רעיון מה אפשר להפיק מזה...

עד הפעם הבאה!

אושרי.

תגובה 1:

  1. וואו אושרי! איזו רמת ניסוח ככה פתאום! כל הכבוד!

    השבמחק