הדפים שלנו

יום ראשון, 8 במאי 2011

עדכון בלוג אראל 8.5.2011

ובכן, הבלוג הזה הוא סיפור כואב, הלא כן? לפתע פתאום נותרתי רק אנוכי הקטן לתחזק אותו, והוא, מגיע לו הרבה יותר, לבלוג החביב הזה... יהא פוסט קצר זה אם לא תמורה הולמת, אז לפחות סמלית, להזנחה הרבה אותה סבל במשך זמן כה רב.


אראל עברה שינויים רבים בתקופה של החצי שנה האחרונה... אביץ עזב אותנו, אושרי ואסף פרשו יחד עם עמיחי לעסוק באופן אינטנסיבי בהעמדת תיאטרון סצינה על הרגליים בכוחות עצמו ובהקמת עמותה, וכמו כן חוזקו הקשרים עם תיאטראות עמיתים כמו תיאטרון אדרת, חן הפקות, יישוב הדעת ועוד, כהכנה לאראל העתידית בע"ה.


במהלך הזמן הזה גם אירע אירוע משמעותי נוסף כאשר תיאטרון סצינה בשיתוף עם שני התיאטראות שהוזכרו- הרים הצגה יפהפייה  למבוגרים שאף אני, עבדכם הנאמן, שיחק בה תפקיד משמעותי.


אני השקעתי משאבים וזמן בהקמת חבורה של אנשי ווידאו שתתחיל הפקה של סדרות טלוויזיה מקוריות בקרוב (בעיקר לילדים), התחלתי ליצור להקה, והתחלתי במגעים שיאפשרו אולי בעתיד להקים מחלקה לקומיקס.


מחלקת הווידאו טרם קיבלה שם... יש למישהו הצעות מקוריות, עבריות שמצלצלות טוב ממש? (עלו לי בראש שחק, רהב, דברים אמורפיים שקשורים באור, בהקרנה, במדיה, אבל לא כאלו שהשתמשו בהם כבר אלף פעמים... אשמח לשמוע!)


בנוסף, בתקופה הזאת הפקתי כמעט לבדי קטלוג לאראל. זה היה נסיון לא פשוט והיה הרבה תכנון לקוי בביצוע שלו, אבל סך הכל זאת הייתה עבודה מכובדת. כרגע, כתוצאה משינוי אסטרטגיה שיווקית, ככל הנראה ההשקעה בקטלוג בפורמט הנוכחי שלו תיפסק. טרם ביררנו עם עצמנו באראל לאיזו אסטרטגיה שיווקית אנחנו מכוונים.


במחלקת הווידאו החליטו ללכת על קונספט חדש ממש מאפס. צוות תעלומה נדחק למעשה הצידה ויאלץ לחכות לתורו עוד שנה שנתיים לפחות ככל הנראה. בינתיים אני מקווה שעד החופש הגדול, תסתיים סוף כל סוף עריכת פרקי "ארץ ישראל האבודה" שלמרבה הצער איש כמעט לא נגע בהם מאז שצולמו ועדיין יש שם עבודה רבה, עניין חשוב כיוון שהעבודה הזאת לא מתבצעת עד שאני מקדיש לה זמן באופן אישי, וחבל.


הקונספט החדש נעשה באמצעות החברים החדשים במחלקת הווידאו: יהל חזן, דוד לייזרוביץ' וגלעד פרי שמהווים יחד איתי את הצוות שהוגה את הרעיון והתכנים של התכנית, ומספר אנשים במעגל נוסף כמו מיכאל בארי כצלם ועורך נוסף, קובי וענת קרומביין כאנשי סאונד ועיצוב פסקול, נתי מסקנס כאנימטור ומעצב נוסף ולאחרונה גם אדם בשם אריאל לנדמן שיתכן ויוכל להרים את פורטל הרשל'ה העתידי באינטרנט כדי לשדר את התכנים הללו באופן איכותי.


התכנית למעשה תעבוד במודל המזכיר את זה של הסדרה המיתולוגית 'רחוב סומסום' (בעיקר בגרסת המקור האמריקאית שלה) ותכלול בובות טלוויזיה ברמה שטרם נראתה כמותה בתכנית ילדים תוצרת הארץ. הנה מספר דמויות קונספט (כל הזכויות על העיצובים שמורות):







אני מעריך שאם הכל יתקדם כמתוכנן, הפקת התכנית והצילומים עצמם יתחילו בנקודת זמן מסוימת באמצע שנה הבאה. אם ירצה ה', אולי גם קודם. ראשית נאלץ לעבור ים של מכשולים תקציביים ובירוקרטיים על מנת להצליח להפיק אפילו פרק פיילוט, אבל אנחנו אנשי אמונה ברוך ה'- ויש לנו סבלנות.


הפלטפורמה האינטרנטית שמתרקמת כרגע היא הקמתו המחודשת של אתר הרשל'ה, שיהווה שילוב בין פורטל לאתר תכני הווידאו של אראל. יוצגו שם התכניות השונות של אראל כמו התכנית הנ"ל שנקראת כרגע (עד להודעה חדשה) 'צביק וחברים', התכניות של 'צוות תעלומה' ובין לבין ישודרו קטעי ווידאו של הרשל'ה עצמו יחד עם שחקנים חיים, כחלק מהנחיה והפיכת האתר למקום אטרקטיבי ואיכותי לילדים.


חדשות רלוונטיות אחרונות, עמיחי בתהליכי היפרדות מאושרי ואסף, ואני מרים כרגע הפקה גדולה שתהווה למעשה מפגן כוח של אראל ותתקיים בהפנינג אירועים גדול בגוש עציון מיד אחרי ל"ג בעומר. בהפקה מתוכנן שיתוף פעולה ענקי בין מחלקת הווידאו, הלהקה שלי, תיאטרון סצינה, תיאטרון אדרת ותיאטרון יישוב הדעת. אני סוגר את הפרטים בעזרת ה' היום או מחר.


ומה יהא על הבלוג הזה? אינני יודע. מעט חבל לי עליו. יתכן שימיו ספורים ושהפונקציה שבא למלא אבדה כבר, אבל אני לא אומר נואש בינתיים. אולי בזמן עתיד, כלל חברי אראל ימצאו את הדרך להחיות את הפלטפורמה הזאת, או אולי אפילו פלטפורמה מוצלחת ממנה.


בכל מקרה, שמחתי על ההזדמנות לכתוב כאן שוב. אני מקווה שחברי אראל השונים יביעו בבלוג הזה עניין מחודש בעזרת ה'.


כל טוב! 


אלעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה