הדפים שלנו

יום שלישי, 27 באוקטובר 2009

צ'ופרים שלי מההפקה...

אז קודם כל...


שירם של גרישא פשישא ונסה-ניש בגרסה סופית.

בזמן שאתם מאזינים להנאתכם בקישור בלשונית חדשה, נספר לכם קצת על מה שעבר עלינו עם השיר הזה...
ההחלטה המקורית הייתה ללכת עם השיר לאולפן הקלטות מקצועי ביום ראשון שעבר. אחרי שהצלחתי לשכנע את עמיתי שזה הדבר הנכון לעשות בלחץ הזמן- אסף חזל"ש אותנו עם מחלה.
בלית ברירה הגעתי עם כל הציוד שלי לאולפן בעפרה אחרי יום מטורף שבו הספקתי לפנצ'ר את האוטו וללכת לפנצ'ריה, להגיע לבאר שבע כדי לאסוף את ה korg PA2X Pro החדש שלי, להגיע הביתה לחצי שעה של מנוחה לפני שאביץ אסף אותי מהבית לאולפן בעפרה.
זה היה סוף של יום צילומים ולא הייתי יעיל מדי, אז ניצלתי את הזמן להתחיל להכיר את המכשיר החדש. ישנתי בבית משפחת מאיר ולמחרת בבוקר, בסיועם האדיב של האחים לבית מאיר, הלל ונפתלי, השלמנו את מעט הציוד שהיה חסר לי וישבנו להקליט.
אחרי חצי יום של התעסקות טכנית כדי להצליח להפעיל את המערכת על המחשב של נפתלי, הגענו למצב שאפשר להקליט בו סקיצה. ניגנתי אחת כזאת בפסנתר ואחריה את הקול שלי עם קווים מנחים כדי שאושרי ואסף יוכלו לעקוב אחרי הקצב ולהיכנס במקומות הנכונים...
בשלב הזה- אושרי ואסף עשו כמה סשנים של הקלטות, שיפורים ותיקונים כמיטב יכולתם. נפתלי ישב יום שלם בנסיון לסדר את השיר ככל יכולתו- וזו הסקיצה ששמעתם בפוסט הקודם של אביץ...

אתמול, נפתלי הגיע אלי הבייתה, ובמשך כמה שעות סידרנו את המקצבים, תיקנו זיופים, ערכנו את השיר וקיצרנו אותו, התאמנו את הווליום והמיקס בין כל החלקים והוספנו במקום הפסנתר המקורי את הליווי העשיר, האפקטים והסאונדים שאת שומעים עכשיו.
זאת הייתה עבודה ארוכה, תובענית, ובסופו של דבר גם די חאפרית. התוצאה הטובה מוכיחה שאנחנו מסוגלים להגיע לרמות גבוהות גם עם ציוד בסיסי, אם כי להבא אני סבור שחבל לעשות משהו בצורה חאפרית במשך שבועיים במקום לעשות אותו במשך שעתיים ומשהו של הקלטה באולפן...

בכל מקרה, אני מאוד שמח וגאה במה שיצא. :)

לבד מהשיר- הנה הצצה לתמונות שהפכו לתפאורת ההצגה, ויעברו אי אילו שידרוגים בעתיד:

בית המקדש השני.


המעבדה של פרופסור נסה-ניש.

אם תסתכלו בצילומים- תוכלו לראות את התפאורות מאחורינו...

ישנו פירוט נוסף על התהליכים בבלוג האישי שלי. אתם מוזמנים להיכנס ולהגיב לנו בכל אחד מהבלוגים!

חורף טוב ובהצלחה לכולנו!

אלעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה